Amerika betaalde media en ‘experts’ om vaccins te promoten en hield sterfgevallen verborgen

Amerika betaalde media en ‘experts’ om vaccins te promoten en hield sterfgevallen verborgen

De federale overheid in De Verenigde Staten betaalde honderden mediabedrijven, ‘experts’ en influencers om reclame te maken voor de COVID-19-vaccins, waar het bijwerkingen, ziekenhuisopnames en zelfs sterfgevallen na de injecties verborgen hield voor het grote publiek.

In reactie op een FOIA-verzoek, onthulde het United States Department of Health and Human Services (HHS) dat het advertenties had gekocht van grote nieuwsnetwerken, waaronder ABC, CBS en NBC, evenals kabeltelevisie-nieuwszenders Fox News, CNN en MSNBC, oudere mediapublicaties, waaronder de New York Post, de Los Angeles Times en de Washington Post, digitale mediabedrijven zoals BuzzFeed News en Newsmax, en honderden lokale kranten en tv-stations. Deze media waren gezamenlijk verantwoordelijk voor het publiceren van talloze artikelen en video’s over het vaccin, die bijna uniform positief waren over de injecties in termen van zowel de werkzaamheid als de veiligheid.

Influencers en ‘experts’

Honderden nieuwsorganisaties werden door de federale overheid betaald om te adverteren voor de vaccins als onderdeel van een “uitgebreide mediacampagne”, volgens documenten die TheBlaze had verkregen van het ministerie van Volksgezondheid en Human Services. De regering-Biden kocht advertenties op tv, radio, in gedrukte vorm en op sociale media om het vertrouwen in vaccins op te bouwen, en stemde deze inspanning af op de toenemende beschikbaarheid van de vaccins. De regering vertrouwde ook op zogenaamde ‘influencers’ uit “gemeenschappen die zwaar zijn getroffen door COVID-19” en “experts” zoals de medisch adviseur van het Witte Huis, Dr. Anthony Fauci en andere academici om te worden geïnterviewd en vaccinatie in het nieuws te promoten. Fauci is eveneens trots lid van het World Economic Forum.

Reclame gefinancierd met belastinggeld

Hoewel vrijwel al deze outlets verhalen produceerden over de COVID-19-vaccins, werden de belastinggelden die naar hun bedrijven vloeiden niet bekendgemaakt aan het publiek in de berichtgeving, aangezien de gangbare praktijk dicteert dat redacties onafhankelijk van media-advertentieafdelingen opereren.

Het Congres heeft in het fiscale jaar 2021 $1 miljard toegeëigend voor de minister van Volksgezondheid om te besteden aan activiteiten om “het vaccinvertrouwen in de Verenigde Staten te versterken”.

Bestrijden van ‘verkeerde informatie over vaccins’

Federale wetgeving machtigt HHS om via de American Centers for Disease Control and Prevention (CDC) en andere instanties op te treden. Dit impliceert het sluiten van contracten met openbare en particuliere entiteiten om “een nationale, op feiten gebaseerde campagne uit te voeren, om zo het bewustzijn en de kennis van de veiligheid en effectiviteit van vaccins voor de preventie en bestrijding van ziekten, het bestrijden van verkeerde informatie over vaccins, en het verspreiden van wetenschappelijke en empirisch onderbouwde vaccingerelateerde informatie, met als doel het vaccinatiepercentage voor alle leeftijden te verhogen, om door vaccinatie te voorkomen ziekten te verminderen en uit te bannen.”

Iedereen in Amerika, -maar waarschijnlijk bijna overal ter wereld- die het afgelopen jaar tijd heeft besteed aan het lezen van het nieuws, het kijken naar berichtgeving op tv of het browsen op sociale media, is meer dan waarschijnlijk blootgesteld aan de advertenties van de overheid. HHS-advertenties die op YouTube zijn geplaatst, zijn miljoenen keren bekeken en commercials met beroemdheden als zanger Sir Elton John en acteur Sir Michael Caine zijn het onderwerp geweest van berichtgeving, zoals deze campagne van NBC News:

Op angst gebaseerde vaccinadvertenties van HHS met “overlevende” verhalen van coronaviruspatiënten die in het ziekenhuis waren opgenomen op intensive care-afdelingen, werden behandeld door CNN en besproken op ABC’s “The View” toen ze afgelopen oktober werden onthuld.

De COVID-19 Public Education-campagne van HHS maakte ook gebruik van verdiende media-outreach-mond-tot-mondreclame. Dit had als doel “vertrouwde boodschappers en influencers” met nieuwsorganisaties te laten spreken om “feitelijke, tijdige informatie te verstrekken zodat mensen stappen te ondernemen die mensen kunnen nemen om zichzelf, hun families en hun gemeenschappen te beschermen.”

Vicieuze cirkel: Media citeren overheid, overheid citeren experts die door media worden gepromoot

Als gevolg van die inspanningen zijn verschillende overheidsfunctionarissen vaak geciteerd door verslaggevers over de ‘pandemie’, met ‘feitelijke informatie over de werkzaamheid en veiligheid van vaccins’. Een artikel uit oktober van BuzzFeed News met de “essentiële feiten” over wie in aanmerking komt voor een COVID-19-boosterinjectie, bevatte bijvoorbeeld pro-vaccinverklaringen van CDC-directeur Rochelle Walensky, FDA-functionaris Peter Marks, HHS-secretaris Xavier Becerra en Universiteit uit Californië, San Francisco-epidemioloog George Rutherford.

Het artikel benadrukte hoe studies aantonen dat “boosters werken” en citeerde FDA-gegevens die suggereren dat het krijgen van een booster-injectie “een sterke bescherming tegen het virus kan herstellen”. BuzzFeed News adviseerde iedereen van 65 jaar of ouder, mensen met gezondheidsproblemen, mensen zoals gezondheidswerkers die het risico lopen in contact te komen met COVID-19-positieve mensen voor hun werk, en iedereen in gebieden met een ‘hoge virusoverdracht’ om zich te laten boosteren, in overeenstemming met de richtlijnen van de CDC.

Andere publicaties, zoals de Los Angeles Times, bevatten advies van experts over hoe lezers mensen die twijfelen over de injecties, van gedachten kunnen doen veranderen. De Washington Post behandelde “de pro-vaccinberichten die mensen willen horen”. Newsmax rapporteerde hoe is aangetoond dat de vaccins “veilig en effectief zijn” en moedigde “burgers, vooral degenen die risico lopen”,  aan zich te laten vaccineren.

Vaccinatiegraad

Sinds de COVID-19-vaccins van Pfizer-BioNTech, Moderna en Johnson & Johnson vorig jaar een noodgoedkeuring kregen voor gebruik in de Verenigde Staten, zijn meer dan 215 miljoen Amerikanen volledig gevaccineerd tegen COVID-19. Naar schatting hebben 94,6 miljoen mensen ook minstens één boosterdosis gekregen. Ongeveer 65% van de Amerikaanse bevolking is nu volledig gevaccineerd tegen COVID-19, waaronder 75% van de Amerikaanse volwassenen en 88,8% van de senioren.

Bijwerkingen en gevaren van de experimentele injecties

Bewijs blijft steeds meer uitwijzen dat de COVID-injecties absoluut niet veilig en effectief zijn.

Afgelopen januari heeft een federale rechter van Texas de Food and Drug Administration (FDA) bevolen om de vrijgave van de gegevens te versnellen. Deze gegevens zouden immers het vertrouwen hebben gegeven om de Pfizer/BioNTech COVID-19-injectie met twee doses, op de markt gebracht als Comirnaty, goed te keuren en een licentie te geven. De Amerikaanse districtsrechter Mark Pittman beval de FDA om op of vóór 31 januari meer dan 12.000 pagina’s te produceren en “de resterende documenten met een snelheid van 55.000 pagina’s elke 30 dagen te produceren, waarbij de eerste productie op of vóór 1 maart 2022 moet plaatsvinden , totdat de productie is voltooid.”

38 pagina’s over bijwerkingen verborgen in appendix

In de eerste 55.000 pagina’s tellende reeks documenten die vorige week werden vrijgegeven, gaf het Center for Biologics Evaluation and Research van de FDA het publiek voor het eerst toegang tot gegevens die Pfizer aan de FDA had voorgelegd over klinische proeven ter ondersteuning van een COVID-19 “vaccin”-vergunning. Verborgen in een appendix is ​​een rapport van 38 pagina’s met klinische gegevens voor het “vaccin” van Pfizer, waarin 1.291 nadelige bijwerkingen van de injectie in alfabetische volgorde worden vermeld.

De lijst omvat acuut nierletsel, acutemyelitis, hersenstamembolie, hersenstamtrombose, hartstilstand, hartfalen, hartventriculaire trombose, cardiogene shock, vasculitis van het centrale zenuwstelsel, neonatale dood, diepe veneuze trombose, encefalitis hersenstam, hemorragische encefalitis, epilepsie van de frontale kwab, schuim op de mond, epileptische psychose, aangezichtsverlamming, foetaal noodsyndroom, gastro-intestinale amyloïdose, gegeneraliseerde tonisch-klonische aanval, Hashimoto-encefalopathie, hepatische vasculaire trombose, herpes zoster-reactivering, immuun-gemedieerde hepatitis, interstitiële longziekte, halsaderembolie, juveniele myoclonische epilepsie, leverbeschadiging, laag geboortegewicht, multisysteem-inflammatoir syndroom bij kinderen, myocarditis, neonatale insult, pancreatitis, longontsteking, doodgeboorte, tachycardie, temporale epilepsie, testiculaire auto-immuniteit, trombotisch herseninfarct, Type 1 diabetes mellitus, veneuze trombose neonatale, en vertebrale arterietrombose onder 1.246 andere medische aandoeningen na vaccinatie.

CDC hield informatie over sterfgevallen na injectie verborgen

Centers for Disease Control and Prevention (CDC) heeft onlangs ook toegegeven dat het kritieke COVID-19-gegevens voor het publiek achterhield, omdat het bureau dacht dat het “verkeerd geïnterpreteerd” zou worden en “terughoudendheid over vaccins” zou veroorzaken. Blijkbaar heeft de CDC gedetailleerde gegevens verzameld over COVID-19-infecties in de Verenigde Staten en deze geordend op leeftijd, ras en vaccinatiestatus. Het bureau hield echter gedetailleerde informatie over doorbraakgevallen, ziekenhuisopnames en sterfgevallen verborgen voor het grote publiek, terwijl deze gegevens sinds het begin van de uitrol van de injecties in 2021 werden verzameld.

Werking van de injecties

Onder leiding van directeur Dr. Rochelle Walensky publiceerde de CDC pas onlangs de eerste significante gegevens over de effectiviteit van boosters bij volwassenen jonger dan 65 jaar. De informatie over de leeftijdsgroep 18-49 jaar, die de minste baat hebben bij een boosterinjectie, heeft ze echter niet gedeeld. Ook heeft de CDC geen informatie verstrekt over ziekenhuisopnames van kinderen. In een recent artikel in de New York Times zei Kristen Nordlund, een woordvoerster van de CDC, dat het bureau laat is geweest met het vrijgeven van de verschillende gegevensstromen “omdat het uiteindelijk nog niet klaar is voor prime time.” Ze zei dat de “prioriteit van het bureau bij het verzamelen van gegevens is om ervoor te zorgen dat het nauwkeurig en bruikbaar is. Een andere reden is de angst dat de informatie verkeerd kan worden geïnterpreteerd”, zei Nordlund.

In conclusie

Oprichter en voorzitter van Liberty Counsel Mat Staver zei: “Mensen zijn beschadigd en overleden als gevolg van de meest uitgebreide propagandacampagne in de Amerikaanse geschiedenis en deze is betaald met onze belastinggelden. Deze COVID-shots zijn niet veilig en ook niet effectief. Het Amerikaanse publiek is blootgesteld aan propaganda, in plaats van de waarheid. Helaas zijn de meeste Amerikaanse bedrijfsmedia door de regering-Biden betaald om propaganda te publiceren. Het gevolg is dat veel mensen nodeloos hebben geleden onder de censuur en propaganda.”

Logo
Ons nieuws en interviews worden mogelijk gemaakt door onze leden. Help ons mee en word ook lid!
Word stamgast
Al vanaf €10 p/m
Reacties
Kruip aan de bar en klets mee over dit artikel.

Lees onze huisregels ook even. Wilt u ook meediscussiëren maar bent u nog geen lid? Meld u dan hier aan en geniet van alle voordelen.

Abonneer
Laat het weten als er
De nieuwsbrief met nieuws dat je nergens anders leest.