Doet Lidl ook mee aan Great Reset? Vlees wordt langzaamaan geschrapt

Doet Lidl ook mee aan Great Reset? Vlees wordt langzaamaan geschrapt

Lidl, onderdeel van de Schwarz Groep, heeft aangekondigd dat het bedrijf haar klanten wil ‘voorlichten’ door haar assortiment opnieuw te ontwerpen en het aantal dierlijke producten te verminderen.

Hoofdinkoper Christoph Graf beweert dat het bedrijf gaat minderen met dierlijke producten en dat de geleidelijke overstap naar plantaardige producten nodig is om binnen de ‘planetaire grenzen’ te voeden. “De verandering is niet optioneel,” zegt Christoph Graf, hoofdinkoper bij Lidl, tegen Lebensmittel Zeitung. “Om dit doel te bereiken, zegt hij, moet het bedrijf afstappen van dierlijke producten en overstappen op plantaardige producten.”

Lidl zegt dat klanten niet hoeven te vrezen dat er van de ene op de andere dag geen vlees meer te koop zal zijn, maar dat de verandering ingesteld is voor de lange termijn. Tegen 2025 moet het aantal plantaardige producten in het assortiment aanzienlijk gegroeid zijn en klanten worden in de tussenfase door middel van themaweken ‘gereedgemaakt’. Deze themaweken, met de nadruk op plantaardige producten, moeten hen langzaam aan de verandering laten wennen.

Logo
Ons nieuws en interviews worden mogelijk gemaakt door onze leden. Help ons mee en word ook lid!
Word stamgast
Al vanaf €10 p/m
Reacties
Kruip aan de bar en klets mee over dit artikel.

Lees onze huisregels ook even. Wilt u ook meediscussiëren maar bent u nog geen lid? Meld u dan hier aan en geniet van alle voordelen.

Abonneer
Laat het weten als er
De nieuwsbrief met nieuws dat je nergens anders leest.